czerwiec 21st, 2010 at 12:16po południu |
Istnieje wiele doniesień potwierdzonych badaniami o pozytywnym wpływie herbaty na profilaktykę różnych schorzeń, w szczególności raka. Podobnie jest z kawą, w której odkrywane są coraz to nowe zalety zdrowotne
Read the rest of Herbata nie na wszystko dobra
czerwiec 4th, 2010 at 11:29przed południem |
Specjaliści z Bristolu dowodzą, że spożycie kawy nie wiąże się z rzeczywistym wzrostem czujności, a ludzie przywiązani do porannego picia małej czarnej doświadczają jedynie złudzenia .
Read the rest of Kawa nie zwiększa czujności
maj 31st, 2010 at 1:34po południu |
Czy picie herbaty zapobiega nowotworom? Wyniki badań nie zawsze są jednoznaczne, ale większość z nich jednak potwierdza tę tezę. Australijska badaczka zajęła się herbacianą profilaktyką raka jajników .
Read the rest of Herbata zmniejsza ryzyko wystąpienia raka jajników
maj 12th, 2010 at 10:12przed południem |
Mała czarna to najczęściej stosowany środek pobudzający przez osoby pracujące na nocnych zmianach i dyżurach. Czy jednak oprócz odpędzenia senności kofeina naprawdę wywiera pozytywny wpływ na nasze funkcjonowanie?
Read the rest of Kofeina redukuje liczbę popełnianych błędów
kwiecień 22nd, 2010 at 10:36przed południem |
Osoby intensywnie korzystające z solariów mogą podpadać pod kryteria diagnostyczne uzależnienia .
Read the rest of Uzależnieni od opalania
luty 2nd, 2010 at 11:59przed południem |
Australijscy naukowcy twierdzą, że wypicie jednego (!) napoju energetyzującego może znacznie podnieść ciśnienie krwi u zdrowego człowieka . Badacze z Uniwersytetu w Adelajdzie i Royal Adelaide Hospital wykazali również, że tego typu drinki zwiększają lepkość krwi oraz zaburzają funkcję naczyń krwionośnych ( American Journal of Medicine ).
Read the rest of Napój energetyzujący - zagrożenie dla serca
styczeń 6th, 2010 at 10:38przed południem |
Badacze z Narodowego Instytutu Cukrzycy oraz Chorób Trawiennych i Nerek stwierdzili, że u pacjentów z przewlekłym zakażeniem wirusem zapalenia wątroby typu C (HCV), którzy wypijają dziennie 308 mg kofeiny, występują lżejsze objawy włóknienia, czyli marskości wątroby . Taka ilość kofeiny to odpowiednik 2,25 kubka zwykłej kawy
Read the rest of Kawa ogranicza zwłóknienie wątroby
styczeń 5th, 2010 at 12:55przed południem |
Enzym odnaleziony u bakterii może już niedługo posłużyć do leczenia zatruć kokainą lub uzależnienia od tego środka . Jest to możliwe dzięki zdolności tego białkowego katalizatora do rozkładu cząsteczek narkotyku.
Read the rest of Enzym ochroni przed zatruciem kokainą?
grudzień 31st, 2009 at 1:49po południu |
Dorośli często spożywają kawę czy inne produkty zawierające kofeinę. Zamiłowanie do niej jest uznawane za całkowicie normalne i legalne
Read the rest of Pociąg do kofeiny zróżnicowany płciowo
grudzień 16th, 2009 at 10:31przed południem |
Regularne spożywanie herbaty lub kawy (nawet tej pozbawionej kofeiny) obniża ryzyko cukrzycy typu 2. - uważają naukowcy z Uniwersytetu w Sydney. To ważna wiadomość, ponieważ za 15 lat na świecie ma być niemal 400 milionów osób cierpiących na tę chorobę.
Read the rest of Kawa i herbata chronią przed cukrzycą typu 2.